Δεκτά όλα τα ταμεία!

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Πρόληψη - Έγκαιρη διάγνωση - Υπεύθυνη αντιμετώπιση

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις διαταραχές λόγου, ομιλίας, φωνής και μάσησης - κατάποσης σε παιδιά και ενήλικες. Σκοπός της είναι η ανάπτυξη της εξωλεκτικής και λεκτικής επικοινωνίας. Ο λογοθεραπευτής μέσα από μια σειρά δοκιμασιών μπορεί να αξιολογήσει και στη συνέχεια να προτείνει εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης σε άτομα με δυσκολίες στην επικοινωνία, στην εκφορά του λόγου και στη γλωσσική ανάπτυξη.

Υπηρεσίες Λογοθεραπείας 
Οι υπηρεσίες της λογοθεραπείας περιλαμβάνουν τις εξής διαταραχές:

Αναπτυξιακές Διαταραχές Ομιλίας
•    Αρθρωτικές Διαταραχές
•    Φωνολογικές Διαταραχές
•    Δυσαρθρία
•    Διαταραχές στη ροή της ομιλίας (τραυλισμός, ταχυλαλία)

Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές
•    Ειδική Γλωσσική Διαταραχή
•    Βαρηκοΐα - Κώφωση
•    Διαταραχή χρήσης της Γλώσσας (πραγματολογική - σημασιολογική διαταραχή)
•    Διαταραχές φωνής
•    Σύνδρομα
•    Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή
•    Εγκεφαλικά επεισόδια - Αφασίες

Σκοπός του λογοθεραπευτή, αφού λάβει υπόψη του το γλωσσικό και επικοινωνιακό δυναμικό του ατόμου, είναι η πρόληψη, η πρόγνωση, η διάγνωση και τέλος, η αποκατάσταση των εκάστοτε διαταραχών.

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Συχνά οι γονείς αργούν να παρατηρήσουν δυσκολίες που σχετίζονται με τις κινητικές, γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού, σε αντίθεση με τις δεξιότητες του λόγου που είναι πιο εύκολα παρατηρήσιμες.

Η παρατήρηση του γονιού κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, αλλά και των σχολικών δραστηριοτήτων, μπορεί να βοηθήσει πολύ στην έγκαιρη παρέμβαση και πρόληψη δυσκολιών, πριν αυτές φτάσουν να γίνουν πρόβλημα και να δυσκολέψουν το παιδί στην καθημερινότητά του.

Τι είναι εργοθεραπεία;
Εργοθεραπεία είναι η ειδικότητα που ασχολείται με την ανάπτυξη της ικανότητας του ατόμου να λειτουργεί ανεξάρτητα και λειτουργικά στο περιβάλλον του, χρησιμοποιώντας το έργο που στην ουσία είναι κάθε σκόπιμη δραστηριότητα. Η εργοθεραπεία βοηθάει το παιδί να αναπτύξει τις απαραίτητες δεξιότητες πάνω στις όποιες χτίζεται ένα υψηλό επίπεδο μάθησης. Επίσης, συμβάλλει στη βελτίωση δεξιοτήτων του παιδιού για την καλύτερη απόδοσή του στο σπίτι και το σχολείο, ενώ μέσα από το παιχνίδι το βοηθάει να κατακτήσει βασικές έννοιες και δεξιότητες.

Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία;
•    Εάν δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί 
•    Κουράζεται εύκολα κατά τη σχολική του εργασία
•    Είναι πολύ υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει
•    Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες
•    Δυσκολεύεται να ακολουθήσει τη σειρά του, να περιμένει 
•    Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση για να μάθει καινούργια πράγματα
•    Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να φτιάξει παζλ, να κόψει με το ψαλίδι
•    Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός
•    Έχει κακή στάση σώματος όταν κάθεται
•    Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των λέξεων
•    Δεν κρατάει σωστά το μολύβι ή μπορεί να το πιέζει περισσότερο ή λιγότερο από ότι πρέπει 
•    Σπάει συχνά τα παιχνίδια του
•    Πέφτει εύκολα κάτω, χτυπάει συχνά
•    Τρακάρει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα
•    Η ομιλία του είναι δυσνόητη και δεν αρθρώνει σωστά
•    Παρουσιάζει καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λογού και της ομιλίας του
•    Έχει δυσκολίες στον ύπνο, το φαγητό
•    Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, αγγίγματα (δεν του αρέσει να του κόβουν νύχια, μαλλιά)
•    Αποφεύγει την παιδική χαρά ή στέκεται συνήθως σαν παρατηρητής
•    Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί (δεν έχει δηλαδή τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να φάει, να ντυθεί μόνο του, να πάει στην τουαλέτα μόνο του, να βουρτσίσει τα δόντια του)
•    Δεν παίζει με παιχνίδια ή παιδιά της ηλικίας του 
•    Έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση


Ο εργοθεραπευτής αξιολογεί και παρεμβαίνει σε παιδιά με:
•    Δυσκολίες σε αδρή και λεπτή κινητικότητα
•    Διαταραχές συντονισμού των κινήσεων
•    Γραφοκινητικά δυσκολίες
•    Δυσκολίες συγκέντρωσης (διάσπαση προσοχής - υπερκινητικότητα)
•    Αναπτυξιακές διαταραχές
•    Αισθητηριακές διαταραχές
•    Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή
•    Ψυχοκινητική καθυστέρηση
•    Νοητική υστέρηση, σύνδρομα
•    Σχολική ετοιμότητα (έλεγχος σχολικής ετοιμότητας και προετοιμασία του παιδιού προσχολικής ηλικίας για την είσοδό του στο σχολείο)
•    Δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση και τις δεξιότητες παιχνιδιού

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ 

Ο ρόλος των γονέων στη σύγχρονη εποχή γίνεται όλο και πιο απαιτητικός, καθώς καλούνται να ανταποκριθούν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των παιδιών τους, να συμβάλλουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, αλλά και να ενισχύσουν την ψυχική τους ανθεκτικότητα.

Η συμβουλευτική γονέων αποσκοπεί στο να απαντηθούν ερωτήματα αναφορικά με την κατανόηση και διαχείριση της συμπεριφοράς του παιδιού, να εφαρμοστούν νέες τεχνικές για την επίλυση συγκρούσεων και γενικότερα να δοθούν εναλλακτικές δίοδοι αντιμετώπισης των προβλημάτων μέσα στο σύστημα που ονομάζεται οικογένεια.

Μέσω της συμβουλευτικής γονέων δίνεται η δυνατότητα καθοδήγησης σε θέματα ανατροφής των παιδιών μέσα από λειτουργικούς τρόπους διαχείρισης, ώστε να ωριμάσουν συναισθηματικά και να αυτονομηθούν, δημιουργούνται καλύτερες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ισχυρού δεσμού μεταξύ των μελών της οικογένειας, ανακαλύπτονται τρόποι αποτελεσματικής επικοινωνίας και διευκολύνεται η επεξεργασία τυχόν επώδυνων βιωμάτων τόσο των παιδιών, όσο και των γονέων. 

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ

Η ειδική διαπαιδαγώγηση αφορά στη διάγνωση και αποκατάσταση των μαθησιακών δυσκολιών που αφορούν τόσο στη γραφή, όσο και στην ανάγνωση και κατανόηση κειμένου. Μέσα από ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα, βασισμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες και τον ατομικό ρυθμό μάθησης του κάθε παιδιού, αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά οι δυσκολίες του και ενισχύονται οι γνωστικές του ικανότητες.

Η ειδική διαπαιδαγώγηση απευθύνεται σε παιδιά με:
•    Δυσλεξία
•    Δυσγραφία
•    Δυσορθογραφία
•    Δυσαριθμησία
•    Δυσκολίες στη Γραπτή Έκφραση
•    Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)
•    Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές

Η έναρξη του προγράμματος ειδικής διαπαιδαγώγησης βασίζεται στη λήψη του ιστορικού που δίνεται από το γονέα. Ακολουθεί η αξιολόγηση του παιδιού μέσα από έγκυρα τεστ και στη συνέχεια, διαμορφώνεται ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα μαθησιακής παρέμβασης, βάσει του μαθησιακού προφίλ που έχει προηγουμένως σχηματιστεί. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στην εκμάθηση αποτελεσματικών τρόπων οργάνωσης και μελέτης, στην οριοθέτηση της συμπεριφοράς του παιδιού, αλλά και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησής του.

Η έγκαιρη έναρξη του προγράμματος παρέμβασης βοηθά στην καλύτερη μαθησιακή εξέλιξη του παιδιού, καθώς και στην προστασία της αυτοεικόνας του. Ταυτόχρονα, γίνεται πιο ξεκάθαρο τόσο στο ίδιο όσο και στους γύρω του πως το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι ότι δε μπορεί να μάθει, αλλά ότι μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο.

ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ

Το παιδί μεγαλώνοντας μαθαίνει πώς να αλληλοεπιδρά με τους γύρω του, να εκφράζει τα συναισθήματά του, να ακολουθεί κανόνες και τελικά, να διαμορφώνει μια εικόνα τόσο για τον εαυτό του, όσο και για τις ικανότητές του. Συχνά, όμως, στην πορεία της ανάπτυξης μπορεί να εμφανιστούν διάφορες δυσκολίες, όπως θέματα προσαρμογής στο σχολείο, ανεπαρκείς κοινωνικές δεξιότητες, άγχος επίτευξης και αποχωρισμού, φοβίες, διαταραχές ύπνου ή διατροφής, χαμηλή αυτοεκτίμηση και προβλήματα συμπεριφοράς.

Κατά τη διάρκεια των συνεδριών το παιδί προτρέπεται αρχικά να κατανοήσει και στη συνέχεια να αποδεχτεί αυτό που του συμβαίνει, ερχόμενο σε επαφή με τα συναισθήματά του, μαθαίνοντας να τα εκφράζει και να τα διαχειρίζεται. Μέσω της δημιουργίας ενός κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης, δομείται σταδιακά η θεραπευτική σχέση, η οποία θα βοηθήσει το παιδί να φέρει στην επιφάνεια τους προβληματισμούς του και να αντιμετωπίσει τις φοβίες του. Προσφιλείς στο παιδί δραστηριότητες, όπως η ζωγραφική, το κουκλοθέατρο, οι κατασκευές και το παραμύθι, μετατρέπονται σε θεραπευτικά εργαλεία για την ενίσχυση της ομαλούς ψυχοκοινωνικής ανάπτυξής του.

ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΕΦΗΒΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Το άγχος, οι κρίσεις πανικού, η κατάθλιψη, είναι μερικές μόνο από τις διαταραχές που χαρακτηρίζουν το σύγχρονο τρόπο ζωής. Πολλές φορές το άτομο δεν μπορεί να αντιμετωπίσει από μόνο του τους παράγοντες που το οδηγούν σε ψυχική κόπωση και υιοθέτηση δυσλειτουργικών συμπεριφορών, με αποτέλεσμα η βοήθεια ενός ψυχολόγου να κρίνεται απαραίτητη.

Η ατομική ψυχοθεραπεία απευθύνεται σε ενήλικες και εφήβους που επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να οδηγηθούν, μέσα από το μονοπάτι της αυτογνωσίας, στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της ζωής τους. 

Μέσω ψυχοθεραπευτικών και άλλων υποστηρικτικών τεχνικών, δίνεται η δυνατότητα στο θεραπευόμενο να κατανοήσει και να αποδεχτεί τα συναισθήματά του, τροποποιώντας τη συμπεριφορά του, βρίσκοντας λύση στα όσα τον προβληματίζουν.